• Quilting Bloggers Logo
  • Waddle I Do

    Mina sydda alster som är till salu hittar du i Flickr Photos. Maila mig om du undrar över något

  • Flickr Photos

  • oktober 2009
    M T O T F L S
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • Kategorier

Oj…Fredag-Tisdag

Fredag: Så har ännu en symässa i Kista passerat…i köernas tecken…fyyyy för den lede så det var. Men när man väl kom in så var det mesta som det brukar. En massa damer med stora plånboken i fina hemsydda väskor…:) Alltid lika trevligt…men den här gången blev det inte så mycket handlat …lite (väldigt lite) tyg, en rulle knyppeltråd ( ja snart börjar vi knyppla…) 8 m blixtlås  med kläppar och ett mönster på en julduk!!

Lördag: Frivillig trängsel igen…den här gången i Strängnäs, första gången jag besökte Strängnäs Marknad. Vi hade tur att raskt hitta en parkeringsplats men sen började trängseln. När det började närma sig lunch försökte vi hitta något annat än marknadsstånd att äta vid. Men se där fick vi TJI lika fullt som det var på marknaden lika fullt var det på varje café o restaurang…Så det blev en varmkorv på stående fot och hemresa…:) Inhandlade ett par strumpor till KM ( Käre maken) lite rökt sidfläsk och en korv.

Söndag: Har jag redan förträngt…så då hände väl inget!!!

Måndag: Började på julduken jag köpte mönster till i fredags…ritade o sydde…:)

Tisdag: Idag har jag varit på symöte…och sydde klart min julduk, så härligt att för en gång skull vara ute och klar i god tid…Så här blev den…

HPIM4116

Ikväll har jag försökt att läsa ikapp lite bloggar jag följer. Hittade en ”ny” som jag verkligen fastnade för ”Ulvstrumpas strumplåda” och då särskilt hennes inlägg idag…

http://ulvstrumpa.blogspot.com/2009/10/inbillningssjuka-eller-inte.html

Kommer med spänning att följa hennes vidare bloggande…