Besök i stan….med upprörda känslor som följd!!!!

Af

Idag skulle jag besöka Af för att få påskrift för min aktivitetsersättning för 1:a gången….tidigare har det varit onsdagar och fredagar mellan 10-11 har grannen berättat för mig. Glada i hågen kommer jag och grannen dit klockan 10…för att upptäcka att dessa ”regler” änrades from 1 september. Ingen som helst info ang detta har skickats ut. Vilken service denna myndghet besitter….jag höll på att gå i taket tur att grannen var med.
Nu ska blanketten lämnas idag före kl 12 så får vi hämta den i morgon mellan 12,30-15. En enkel match för alla som bara kan ta en promis till Af…för mig (och grannen) tar det halva dagen att ta sig in till stan och hem igen. Dessutom kostar dessa resor 90:-kanske inte mycket för en del, men har man 62% av en halvtidslön så är 90:- ganska mycket pengar…men mest är det principen…är Af till för OSS eller VI för DOM…Det är nog den stora frågan. Som jag iofs tycker har ett enkelt svar.
Jag är av den åikten att Af borde avvecklas…lyssna bara….ARBETSFÖRMDELING… Numera förmedlar dom inte några jobb, dessutom ”anställs” privata coacher som ska ”lära” oss arbetslösa att söka våra jobb. Inte ens det gör Af längre, coachar alltså…Min undran är… Vad sjutton gör dom på Af, man kanske skulle försöka få jobb där för det måst vara ett bra jobb för en halvkrasslig halvgammal kärring som inte orkar jobba så hårt….:)
Äh de blir att besöka staden i morgon åxå…:( Men gissa att min handledare (när jag får nån) ska få höra vad jag tycker om detta…

2 svar

  1. Jadu…vad säger man?? Förstår din upprördhet och klart du ska påtala detta för din handledare eller vad det nu heter… Kram Lizzan

  2. På´rom bara. Alla sådana där instanser har bara krånglat till det mer och mer.

Kommentera

