En ny vecka har snart passerat halvtid…..

utan att jag riktigt vet vad dagarna tar vägen. I går hade jag en sykompis här på dagen, vi sydde lite och jag gav henne ett och annat gott råd. Jag håller på med ”Drink skor” (kolla här). 6 stycken är beställda…och levererade innan veckan är slut hoppas jag.

När KM kom hem så åkte vi till Apoteket och mataffären….men upptäckte till min stora glädje att det var halva priset i gardinaffären….och att dom dessutom hade annat än ”bara” gardiner…Jag köpte 13 meter blixtlås…svart / vit, 6 rullar med Gutermanns sytråd (min favorittråd), och 30 meter snedband  blandade färger…Vilket klipp!!!! Så var min kväll räddad…:)

Ända smolket i bägaren var att jag var sugen på kräfor och hade hoppats på att det skulle finnas en hink med Svenska Signalkräftor..men icke, det fick jag klara mig utan, men man kan väl inte få allt.

Vad dagen idag har i sitt sköte vet jag inte riktigt…men symaskinen går för fullt …så lite ska väl bli gjort.

Ha en bra dag!!!

Kram

2 svar

  1. Vilka kul grejer. Var det Athina som hade halva priset. Skulle behöva lite tråd. Tyg har jag så jag kan sälja själv….:-) Funderar på att lägga ut lite på Tradera för att minska på lagret så man kan köpa lite nytt igen.

    Just nu syr jag byxor och skjorta till Amadeus som fyller ett år på fredag. Kan inte skriva om det på bloggen än eftersom de läser den.

  2. Hej Cicki,
    Nej det är gardinaffären i Gnesta som säljer allt i butiken till 50% Den ska upphöra..så ta du tåget ner och fynda….:)

Kommentera

