Rapport från Syrummet

Lite har blivit sytt den senaste veckan trots stadsbesök och barnvaktsuppdrag. Idag har Melvin varit här och busat med mormor…:) Som vi har badat, han är riktigt kaxig när jag står i poolen och tar emot honom…:)

I onsdagskväll var min sykompis J här och vi sydde varsin liten miniväska. Jag tänkte att Melvin ska få min eftersom han gärna går med en väska på armen. Mönstret är ett gratismönster som du hittar här. Vi tog lite bredare (2 1/2 inch) men färre remsor till våra väskor.

SYTT 036

Eftersom jag fick en del remsor över sydde jag en större i går…Annars brukar det ju vara tvärtom…att den lilla blir sydd av resterna.

SYTT 038

Sen blev det ett par necessärer av bara farten….och några glasunderlägg.

SYTT 039SYTT 042

3 svar

  1. Så flitig, jag måste nog få lite av din inspiration nu, här blir inte så mycket sytt.
    Kram på dej Lena / ifrån Ann-Mari

  2. Ja det är av och till med fliten men nu har jag varit igång ganska bra den senaste tiden..:)
    Kram Lena

  3. Wow så fina glasunderläggen blev på svart!!!

Kommentera

