Mycket sytt i veckan

Tänk att sista semesterveckan skulle gå i sömnadens tecken…:) Sylusten bara pockar på uppmärksamhet. Kul för det var länge sedan jag kände sån lust att vara i syrummet….trots att vädret faktiskt är hyfsat!!!

Till och med brodermaskinen får jobba bakom ryggen…:)

Här är lite av det jag sytt i veckan….

Grytis 1Grytis 2

Grytis 3Grytis 4

Grytlappar i linnetyg med roliga applikationer.

tripp trapp trull

Tripp trapp trull….

Underlägg

Mina dukar som jag ska ha som tallriksunderlägg…

Brodrad nesse 2

Ytterligare en necessär blev sydd idag…)

Nu broderar jag köksmotiv på ”påshållare”, återommer med bilder senare…

Ha det gott så länge!

6 svar

  1. Men Lena då så flitig du är.Jag kommer fortfarande inte åt min mail ovädret här tog det för två veckor sedan.Skall ni inte till Norrland i sommar?
    Kram/Ann-Mari

    • Ja nu har jag varit flitig i ett par dar…men det ändrar sig nog snart. Det blir ingen norrlandsresa på semestern. Vi är inne på de sista dagarna nu. H-G börjar jobba på måndag igen.

  2. Så mycket snyggt du gjort. Ny lay out har du hunnit med oxå. Flitens lampa lyser hos dig just nu…..:-)

  3. Tack, ja nu har det varit roligt att sy…:)

  4. Hittade in till din blogg via Cickis!

    Vilka fina saker du syr, inte utan att man blir väldigt inspirerad.

    KB

  5. Vi hade hoppats på besök! Men man får väl se vad tiden kan hinna med, för den ena eller den andra! Sy?
    Ordinära mailen fungerar inte nu.Ovädret för två veckor sedan tog vårat modem.Vi väntar på nya grejer!!!!!!!
    Många kramar ifrån Långsele/Ann-Mari o Mats

Kommentera

