Semestervädret…

har börjat…regn regn regn. Visserligen behövs det säkert för grödan men fyyyy vad tråkigt det är med dagsregn. Idag har jag varit och handlat med dottra…passar på när vädret är som det är.

En dag som denna skulle naturligtvis ha tillbringats i syrummet men så blev det inte. Jag skulle gissa att det kommer fler regndagar.

I går var jag i stan hos min ”jobbsökar coach” och nu har jag 3 veckors semester…härligt!!! Det var länge sedan jag hade semester på riktigt…som arbetslös har man aldrig det. Annat är det i Jobb o Utvecklingsgarantin….då kan man få betald semester vilket jag har nu…JIPPI!!!!

Idag vimlar det av poliser runt knuten här…en man som är mentalt handikappad fösvann i går vid en liten sjö bortanför oss, dom letar fortfarande, både med helekopter, hundar och värmekamera men det är inte lätt i detta väder. Jag hoppas verkligen att de snart hittar honom.

Kommentera

