Suck,

Tänk att det ska vara så svårt att hinna med att uppdatera bloggen, tiden bara far iväg. Nu har vi hunnit med att vara på dop, Syfestival och firat påsk sedan sist…Dopet var trevlig även om vi inte är några flitiga kyrkobesökare. Täcket till Lisen blev uppskattat…kul!

Syfestivalen är ju alltid årets höjdpunkt, i år var jag där i tre dagar, torsdagen var jag  med och ”byggde” monter, fredagen var jag besökare. Hittade mycket som jag inte visste att jag saknade…tänk att det alltid är så…:) Träffade många bekanta ingen nämd och ingen glömd. På söndags morgonen bestämde jag mig för att göra en av mina sykompisar sällskap på mässan…och tänk det fanns några saker till som ville följa med mig hem…En ganska dyr helg med andra ord. Tur att den inte är så ofta, och att jag hinner sälja lite alster mellan gångerna.

Påsken gick snabbt även om det var en långhelg, skapligt väder var det i alla fall.

Igår städade jag växthuset och satte potatis, lite av ”vårbruket” klart. Idag har jag funderingar på om jag ska sätta lite frön. Gurka, majs och melon behöver nog komma i jord inom en snar framtid om det ska mogna i tid.

Så det verkar som om symaskinen får vila den här helgen också….även om jag borde sy lite. Jag blev ju utmanad av en sykompis att sy en quilt av en Jelly Roll…Den borde jag sy på…men det kommer fler dagar!!!!

Några länkar blir det inte idag…får återkomma med det.

Kommentera

