Så har åter en vecka gått

sedan senaste blogg inlägget. Jag tror någon tar min tid för ibland är den bara borta och jag hittar den inte någonstans. Vet inte om det är fler som blir av med tiden? eller är det bara jag om jämt ”jagar” den.
Nu ska jag snart iväg till jobbet men tänkte hinna skriva ett par rader först.
Jag har inte hunnit sy så värst mycket, började på ett täcke till en liten tjej, sydde 12 stycken stjärnor. Blev klar med dm i går men upptäckte att det inte passade till projektet, så nu är dom lagda åt sidan. Jag får väl hitta på nått annat med do, en duk eller nått…:)
Så nu återstår problemet ”vad ska jag hitta på nuuuuu”. Ja jag får väl rota i gömmorna efter något fint tyg och kläcka nån ny idé. Samtidigt är de skönt att minska ”tygberget” här hemma, jag har hellre färdiga block liggande.
Funderar skarpt på att sälja en del tyg på Tradera, allt för att jag ska få köpa nytt…men jag vet att det är ett hiskligt jobb att fota allt, hålla ordning på alla köpare, bankkontot, packning och posthanteringen, så jag drar ig för det…
Men en dag kanske…då får ni veta det här.

Är ni sugna på några väsklänkar? Då kommer dom här:

http://buttonberry.typepad.com/photos/charm_pack_tote/charmtote_pattern_image_final.html

http://sentimentalstitches.net/wp-content/uploads/2008/12/so-sew-easy-schlep-bag.pdf

http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=175550.0

http://meikaslittletreasures.blogspot.com/2008/07/tutorials-galore.html

En svensk blogg som har tips o idéer hittar du här
http://www.metrobloggen.se/SyMirre

Nu ska jag göra mig ordning för att åkatill jobbet.
Ha en bra dag!!

2 svar

  1. Tjena tjejen, jaha ditt porblem är att tiden försvinner .Mitt är att lusten flytt. Gör inget annat heller så inte vet jag.

    Ja vem vill inte bli av med en massa gamla tyger. Fast jag har gamla tyger som tunna mellan lägg nu jag så några försvinner i allafall på det lilla jag syr.
    Ha de gott
    Kramen

  2. Inte är det jag som stjäl din tid, däremot upplever jag samma fenomen som du, att tiden bara försvinner utan den minsta ledtråd till vart. Alla proejkt och saker som måste göras blir svårt att hinna med. Man får göra så gott man kan. Kram Lizzan

Kommentera

