Lördag förmiddag

Så är vi ännu framme vid helgen igen. Idag ska vi ha lilla barnbarnet Melvin här över natten, det blir första gången han sover borta så det ska bli spännande att se hur det går. I värsta fall får mamman o pappan hämta honom när dom kommer hem i natt. Som tur är bor dom så nära så det är möjligt.

Nu städar jag syrummet vilket verkligen var behövligt. Den senaste tiden har jag bara plockat fram. Så nu viks tyger så det står härliga till. Jag var i Gnesta och köpte några söta rosa/lila tyger igår, dom vill jag ha liggandes framme ett tag så jag kan klappa på dom och fundera vad det ska bli av dom…knäpp man är va´.
Kanske den riktiga sylusten infinner sig i ett nystädat syrum..vem vet. I morgon ska jag troligtvis på syträff i S-tälje, om inte alltför många deltagare är upptagna på annat håll…vi är så få i sygruppen numera att det är svårt att få till våra träffar. Vi skulle nog behöva få in en och annan sysugen till.

Nej nu ska jag tillbaka till städningen…

6 svar

  1. Jag tycker inte du är knäpp. Jag förstår dig precis. Jag vill också ha nya tyger framme och klappa lite på dem, veckla ut dem, titta och fundera över vad det ska bli. Just nu klappar jag på mitt fynd från Viksängens loppis.

  2. Skönt då är vi 2 ”knäppskallar” hihihi

  3. Men Lena då,det finns nog fler än två knäppskallar i denna quiltskara. Kram Ann-Mari

  4. Det är skönt att veta att man är i gott sällskap…:)

  5. Sannerligen i gott sällskap 🙂
    Hoppas det gått bra med lill Melvin . Mysigt att vakna upp med dom små.
    Synd att det är så långt mellan oss, jag bara älskar syträffar

  6. Mamma! Var gärna med och tipsa om min nya tävling

    Jag har lagt den i min tävlingsblogg

    http://molnboanna.blogg.se/2009/march/vinn-goodiebag.html

Kommentera

