Årets sista dag!

nyar2006-011

Årets sista dag!

Tänk vad tiden går, tycker att man lagom har vant sig vid att skriva 2008 så ska man lära om. Sitter och funderar på vad som hänt under året.

2008 var året som började med infektioner o halsfluss inte vidare kul.

Men sen fick jag beslut från Försäkringskassan att jag var frisk ….jippi och att sjukersättningen jag haft under flera år drogs in. Synd bara att kroppen inte fattade det beskedet, för inte har den blivit bättre….

2008 var året när ekonomin fick en liten knäck…en redan halverad inkomst, halverades igen!!! Min!!! Vilket resulterar i mindre tygköp.

2008 var året vi slutade röka….i maj. Vilket än så länge går så himla enkelt och lätt, och gör att jag an köpa lite mer tyg trots inkomstbortfall…

2008 var året när J o K flyttade tillsammans, vilket Oliwer kommenterade som så….” Farmor nu har vi 2 paket sugrör” Livet är ändå ganska enkelt när man är liten

Det var också året när vår 4-åring Oliwer blev ”stor” Så mycket hände med honom under året och nu känns han så vuxen på ett barns vis. Man kan diskutera mycket med honom och jag trivs i hans sällskap. Enda trista numera är att man måste tigga till sig kramar o pussar…

2008 lärde sig Melvin gå… vilket gjorde honom till ”stora killen” även om han fortfarande är liten men naggande god. Melvin är fortfarande alltid glad. Han har spridit sitt stora leende här hela året. Har nog aldrig träffat på n sådan glad liten unge tidigare.

2008 var året jag träffade på syrebellerna (och änglar)… en härlig samling sy damer.

2008 var året J o K och Oliwer blev husägare och flyttade till Lästringe…

Naturligtvis har året innehållit en hel massa sömnad, mitt inköp av ett nytt sybord har möjliggjort detta…Sewezi är det bästa inköp under året tror jag.

Nu hoppas jag att 2009 ska bli ett ännu bättre syår.

Årets sista kväll ska jag tillbringa med vänner/ god mat o dryck/ trevlig samvaro.


Jag vill önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

Ett svar

  1. God fortsättning på det nya året! Hoppas att det blir ett riktigt bra på alla sätt och vis! Vi hörs och syns! Kramar Ullis

Kommentera

