Höstregn

Ja idag kom hösten på riktigt, spöregn hela dan och löven från kastenjen utanför fönstret dalar sakta ner….Fy vad trist.

Egentligen en perfekt sydag men sömnaden kom inte riktigt igång idag…Ritade lite mönster och plockade lite bland sakerna i syrummet, klappade lite tyg och så…:).

Satt och surfade lite på quiltbutiker och hittade en quilt jag gärna vill sy, tyget bara älskar jag…

Kanske kanske försöker jag mig på den…:)

På eftermiddagen åkte jag med mamma för att hämta sin lilla vofsing på djursjukhuset, hon blev opererad igår för njursten…Lite moloken verkade hon men nu ska hon väl snart pigga på sig.

2 svar

  1. Var hittade du den? Ett täcke helt i min smak och dessutom ingår mina för tillfället favvotyger. Visst är hösten här på riktigt och det känns ju lite blandat…Ha en bra dag!
    KRAM

  2. Visst är den härlig…
    Instruktion finns här…
    http://www.marcusfabrics.com/makeit/projects/mocha_meringue_quilt/index.html

    Kram/Lena

Kommentera

