En ”semestertrip”

I går morse när vi upptäckte att regnandet bara fortsatte så bestämde vi oss för en liten trip till Dalarna. Så sagt o gjort vi styrde kosan mot Norshyttan utanför Hedemora. En av mina bästa sykompisar bor där, naturligtvis ringde vi och förvarnde att hon skulle få bjuda på fika…:) Gjorde ett kort stopp i Sala för att köpa klisterspray och var inne i en pyttestuga som var gjord till Quiltaffär…Urgullig!!!!

Min kompis L i Norshyttan hade för ett par veckor sedan köpt en begagnad quiltram på stativ till mig….200:- (viket fynd va´?) som vi passade på att hämta. Em kaffet blev till middag också innan vi styrde kosan hem igen. Bilen lastad med FYND!!! Kul.

Smolket i bägaren var att det på väg hem just hänt en olycka vid Avesta med en motorcykel inblandad…nu tillhör vi inte de som vill titta, men nog såg det eländigt ut….och jag hoppas innerligt att det inte slutade så illa som det såg ut…:(

Vi var hemma vid midnatt….Nu ska jag bara sätta ihop quiltbågen….och…lära mig handquilta!!!!

Eller blir det ”bara” en prydnad??

Kommentera

