2 veckor till semester

Ja nu har nedräkningen börjat…2 veckor till semester. Ja jag jobbar ju inte så jag får ingen semester men det blir lite annorlunda när KM (Käre make) också är hemma….bara att slippa göra matlåda varje dag är semester…:)

Däremot blir det väl inte samma tid i syrummet, så nu har jag laddat upp med handbroderi. På altanen kan jag göra honom sällskap och ändå sy lite. Tanken är att jag ska hinna sy några av Bronwyn Hayes ”Tetanter”

Så här ser hon ut första tetanten. Tyget köpte jag av Liz Hoffman på vår kurs på Bommersvik. Tycker att det är lagom romantiskt tillsammans med tetanterna. Jag hoppas att det ska bli en liten mysquilt av det när jag är har skurit o sytt ihop det igen, med en och annan tetant i mellan…:)

Ett svar

  1. Täcket kommer att bli jättefint, härliga färger. Visst är det roligt att brodera! :))

Kommentera

